niedziela, 6 grudnia 2015

Świąteczne choinki z filcu

English version: Felt Christmas Tree

Święta tuż tuż, więc przyszedł czas na świąteczne ozdoby! Poniżej opiszę sposób wykonania choinek z filcu. Można z nich zrobić zawieszki na choinkę lub inne miejsce w domu. Można także na agrafkę przyczepić do firanki lub przykleić od spodu magnes i wykonać świąteczny magnes na lodówkę. Choinki z filcu idealnie nadają się jako półprodukty do wykonywania innych dekoracji. Opcji wykorzystania jest naprawdę wiele.  

Choinka z guzikami

 


Wymiary choinki:
  • długość ok. 13 cm.
  • szerokość podstawy choinki 11 cm.
Potrzebne materiały:
  • zielony filc o grubości 1mm,
  • brązowy filc o grubości 1mm,
  • kilka guzików różnej wielkości,
  • zielona gruba nić do obszycia choinki,
  • brązowa gruba nić,
  • igła i zwykłe nici do przyszycia guzików 
Więcej informacji na temat materiałów oraz gdzie je zdobyć znajdziecie tutaj: materiały

1. Z zielonego filcu wycięłam choinkę 2 szt. (szablon znalazłam w Internecie, wydrukowałam i wycięłam). Z brązowego filcu wycięłam brązowe prostokąciki na pień do choinki. 











2. Do jednej powierzchni choinki przyszyłam guziki.











3. Po przyszyciu guzików, zszyłam brązowe prostokąciki z filcu.











4. Następnie do choinki przyszywamy brązowy pieniek, zszywany obie powierzchnie choinki i gotowe! Można przyszyć do niej wstążkę i powiesić na choince. 

Choinki z cekinami

 


choinki z filcu

Te choineczki są nieco mniejsze od poprzednich. Z jednej zamierzam zrobić magnes na lodówkę. Od spodniej części przykleję magnes samoprzylepny (więcej na temat magnesu i gdzie go kupić znajdziecie tutaj: materiały). Choinki z zawieszkami powieszę na choinkę lub komuś podaruję.

Zapraszam do zapoznania się z innymi świątecznymi ozdobami: 
Świąteczne pudełka 
Bombki z filcu 
Gwiazdki z filcu 
Świąteczne podstawki pod kubek 
Świąteczne kartki 

4 komentarze:

  1. Witam, te choineczki są śliczne, delikatne, kolorowe guziczki i cekiny, super pomysł, oj myślę, że pięknie będą się prezentowały jako ozdoby świąteczne, moim zdaniem oryginale, zarówno te jak i pozostałe prezentacje, Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt(:

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej!! te choineczki są ładniutkie, bardzo chciała bym mieć je u siebie w domu, bo niestety musiałam zadowolić się tym co dostałam w sklepach a takich niestety nie widziałam bo to wykonanie oryginale, pozdrawiam (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Dziękuję bardzo za docenienie moich prac :)

      Usuń