niedziela, 12 lipca 2015

Cytryna z filcu - magnes na lodówkę

English version: Felt lemon, fridge magnet

cytryna z filcu, magnes


Projekty owoców, z których wykonałam magnesy na lodówkę znalazłam w sieci. Wykonanie krok po kroku:

1. Z filcu o grubości 1mm wycięłam:
  • 2 kółka z żółtego filcu o średnicy 7,5cm,
  • 1 kółko z beżowego filcu o średnicy 6,5cm,
  • 6 ćwiartek z żółtego filcu o długości ok. 2,5cm,
  • 1 kółko z beżowego filcu o średnicy 1cm,
  • 3 pestki z beżowego filcu o długości kilku mm. 











2. Ćwiartki wycięte z żółtego filcu przyszyłam za pomocą żółtej, grubej nici do beżowego koła.











3. Następnie przyszyłam za pomocą beżowej nici środek cytryny i pestki.











4. Za pomocą pistoletu na klej, przykleiłam beżowe kółko do jednego żółtego koła (można przyszyć za pomocą beżowej nici).











5. Następnie zszyłam oba żółte koła za pomocą żółtej nici.











6. W ostatnim etapie przykleiłam magnes do tylnej strony cytryny. Wykorzystałam do tego celu magnes, który miałam w domu (czasami można spotkać jako dodatek do jogurtów, płatków czy kawy). Obecnie kupiłam na allegro kilka arkuszy A4 magnesu. 











 

Jabłko z filcu - magnes na lodówkę

 

magnes z filcu, magnes na lodówkę


 Wymiary jabłka: 8,5cm szerokości, 8cm długości.

Potrzebne materiały:
  • zielony filc/ czerwony filc (jeżeli chcemy wykonać czerwone jabłko) o grubości 1 mm,
  • beżowy filc o grubości 1mm,
  • czarny filc o grubości 1mm (na ogonek i pestki), 
  • igła,
  • nici: beżowa, zielona, czarna
  • kawałek magnesu o wymiarach: 5cm x 4cm,
  • pistolet na klej lub inny klej.

   

Ananas z filcu - magnes na lodówkę 

 

ananas z filcu, magnes na lodówkę

Wymiary: 8,5cm szerokości, 18 cm długości (razem z liściami).

Potrzebne materiały:
  • żółty filc o grubości 1mm,
  • filc o ciemniejszym odcieniu żółci o grubości 1mm,
  • zielony filc o grubości 1mm,
  • igła,
  • nici: żółta, zielona,
  • kawałek magnesu o wymiarach: 4,5cm x 7,5cm,
  • pistolet na klej lub inny klej. 
Więcej na temat materiałów i gdzie je zdobyć znajdziecie tutaj: materiały.

Zapraszam do zapoznania się z innymi magnesami na lodówkę:
Malinka, truskawka, babeczka z filcu 
Winogrona, wisienki z filcu
Marchewka z filcu 
Zwierzaki z pianki 

4 komentarze:

  1. Witam tego typu ozdoby na lodówkę to naprawdę super pomysł, oczywiście pracochłonny, ale się opłaca bo efekt niesamowity, gratuluję !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Moja rodzina i przyjaciele też są zachwyceni tymi ozdobami.

      Usuń
  2. Witam, uważam, że propozycja takich ozdób na lodówkę to naprawdę fajna sprawa, podoba mi się wykonanie poszczególnych owoców, estetyczne i dokładne, myślę, że oprócz ozdoby mogą także przykryć jakieś widoczne uszkodzenie czy zadrapanie, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń