niedziela, 29 maja 2016

Okrągłe podstawki z koronkowymi serduszkami

filcowe podstawki

Do wykonania kompletu 4 podstawek z filcu potrzebne są:

  • czarny filc o grubości 1mm (kilka arkuszy), 
  • skrawki firanki lub koronki,
  • biała gruba nić (kordonek),
  • igła,
  • szeroki kubek do odrysowania kółek 
1. Na czarnych arkuszach z filcu odrysowałam, a następnie wycięłam 8 kółek o średnicy 11 cm. (można wyciąć dowolnej wielkości koła, ja akurat lubię większe podstawki). 

2. W 4 kółkach z filcu wycięłam po dwa serca (wcześniej na kartce narysowałam wzór serduszek i wycięłam). 4 nienaruszone koła posłużą jako spodnie części podstawek. 

3. Ze skrawków firanki, które pozostały mi po jej skróceniu wycięłam 4 kółka. Ważne jest żeby zakryły wycięte serca.

4. Firankę umieściłam pomiędzy dwoma kółkami filcowymi, które następnie zszyłam białą nicią. Opcjonalnie można też skleić obie części filcu zamiast zszyć. 


filcowe podstawki

filcowe podstawki

filcowe podstawki

Ciemne podkładki świetnie prezentują się na jasnych stolikach. Można też ładnie związać je wstążką i podarować komuś bliskiemu. 

Zapraszam do zapoznania się z innymi, wykonanymi przeze mnie podkładkami pod kubek:

2 komentarze:

  1. witam, widzę nową kolekcję podstawek, jak zawsze fajny pomysł, ładne, estetyczne i rzeczywiście w sąsiedztwie świeczników prezentują się bardzo ładnie i oczywiście zapraszają do postawienia na nich filiżanki z ulubioną kawą lub herbatą, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń